آکادمی تهمتن

چگونه بر ضمیر ناخودآگاه مسلط شویم؟

چگونه بر ضمیر ناخودآگاه مسلط شویم؟ چطور چشم سوم را فعال کنیم؟ درخواست از ضمیر ناخودآگاه چگونه است؟ قبل تر در مورد ضمیرناخودآگاه مقاله ای در همین سایت ارائه دادیم. اکنون قصد داریم به بخش های دیگر ضمیر ناخودآگاه بپردازیم. همان طور که گفتیم ضمیر ناخودآگاه بخشی از ذهن می باشد که احساسات و افکاری است که خارج از ذهن هشیار فرد قرار دارد.

تسلط بر ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه چیست؟ همه ی افراد در درون خود ترس ها و باورهایی دارند که در ضمیر ناخوداگاه شان پنهان شده است. بنابراین بسیار اهمیت دارد که به دنبال راه هایی باشید که بتوانید بر ضمیرناخودآگاه مسلط شوید. برای این مسیر هم می توانید به دو تکنیک زیر بپردازید:

 

  • تکرار جملات تاکیدی

باورهای مخرب و منفی را کنار بگذارید. همه ی شما پتانسیل کافی و لازم را برای انجام کارها دارید پس کاری وجود ندارد که شما توانایی انجام دادن آن را نداشته باشید. البته باید محدودیت های سالم و واقعی را بپذیرید. منظور از باورهای مخرب مانند این دنیا جای نا امنی است، بسیاری از مردم دنیا در فقر و بدبختی هستند و از این دست باورهای منفی می باشد. می توانید به جای باورهای مخرب، از جملات مثبتی مانند دنیا مکان امنی است، دنیا پر از  برکت و فراوانی می باشد، شرایط عالی پیش رویمان است و از این دست جملات مثبت را جایگزین نمایید. در حقیقت شما با تکرار جملات مثبت تأکیدی، به ذخن ناهشیارتان فرمان می دهید تا انرژی مثبتی از کائنات را به سمت خود جذب کند. برای این مرحله پیشنهاد می کنم مقاله چگونه باورهای منفی خود را تغییر دهید، را مطالعه نمایید.

  • تجسم سازی

اثر تجسم سازی نتیجه ی بی نظیری در پیش دارد. بدین ترتیب توصیه می کنیم روزی یک بار در مکانی مناسب که بتوانید متمرکز باشید، بنشینید. در این حالت سعی کنید ستون فقرات و سر خود را صاف نگه دارید، چشم هایتان را ببندید و توجه خود را به دم و بازدم و عضلات تان قرار دهید. هرگاه به احساس راحتی رسیدید در این مرحله به هرآنچه که تمایل دارید بدست آورید، در ذهن تان تصور کنید. با تمرین و تکرار می توانید این حس تسلط را به ذهن ناخودآگاه تان بدهید تا در نهایت شما را در مسیری قرار دهد که تمایل برای بدست آوردن آن هدف دارید. در این صورت رفتار و عملکرد شما در مسیر هدف تان قرار می گیرد.

توصیه می کنم در این مرحله تمرینات مراقبه و مدیتیشن را انجام دهید تا ذهن تان از هر چیز منفی خالی شود و بتوانید تصویر شفاف و واضحی در ذهن تان داشته باشید. در تمرینات مدیتیشن شما در زمان و لحظه حال متمرکز می شوید و ذهن تان از هر عامل بهم ریختگی، خاطرات تلخ و افکار منفی دور می کند.

تفاوت ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در چیست؟

ضمیر خودآگاه یا ذهن هشیار همان ضمیری است که به آن آگاهی داریم و ضمیر ناخودآگاه یا ذهن ناهشیار همان بخشی است که مربوط به حوادث و اتفاقات خارج از آگاهی ما می باشد. ناخودآگاه ممکن است مانند کودک نابالغ عمل کند در حالی که خودآگاه منطقی و مانند پیر دانا عمل می کند. ناخودآگاه اراده ای ندارد و همه چیز به صورت غیر ارادی انجام می شود اما در خوداگاه کاملاً ارادی می باشد. شما می توانید با ناخودآگاه خود چندین کار را با هم انجام دهید در حالی که در خودآگاه این امر مکن نیست. حتماً تا کنون شنیده اید که درون همه ی انسان ها سه نفر زندگی می کنند که شامل، یک کودک، یک والد و یک بالغ می باشد. عملکرد روزانه ما ترکیبی از مجموعه این سه نفر است. اگر با این سه نفر به خوبی آشنا شوید، شما را در شناخت و کنترل بهتر ذهن ناهشیار تان همراهی خواهد کرد.

روش های تقویت ضمیر ناخودآگاه

می خواهیم چند روش مؤثر در تقویت ضمیر ناخودآگاه را ارائه دهیم پس با دقت مطالب زیر را مطالعه نمایید.

  • پاک کردن ذهنتان از تمام افکار منفی

سعی کنید نسبت به افکار منفی خودتان مسلط باشید. بهتر است باورهای منفی که سبب شده به قدرت ذهن تان و در نتیجه نسبت به خودتان دچار شک و تردید شوید، از بین ببرید. تلاش کنید تا از ذهن و خودتان محافظت کنید. سعی داشته باشید تا به درک درستی نسبت به ذهن تان دست پیدا کنید و قدرت آن را به خوبی بشناسید در این صورت می توانید مانع از ورود هر چیزی به آن شوید.

  • نوشتن اهداف خود

یکی از راه های تقویت ضمیر ناخوداگاه، نوشتن واضح و دقیق هدف هایتان می باشد. در این حالت مغز شما برای رسیدن به اهدافتان خود را آماده کرده و به مرور زمان سبب تسلط ذهن ناهشیار می شود. بسیاری از کتاب های درست هدف گذاری اصرار بر این درند که خواسته های خود را بر روی کاغذ بیاورید. بنویسید تا با معجزه ی نوشتن آشنا شوید.

  • برنامه ریزی برای رسیدن به هدف هایتان

هدف گذاری یکی از ابعاد مهم برای رشد در بخش های مختلف زندگی است. برای این امر باید به درستی اقدام کنید. توصیه می کنیم که هدف های خود را به قسمت های کوچک تبدیل کنید تا ذهن از اجرای آن هراس نداشته باشد. بدین ترتیب با استمرار داشتن به این باور خواهید رسید که به اهداف خود نزدیک شده اید. ذهن ناهشیار تان نیز این باور را تقویت خواهد کرد. استمرار داشتن و تلاش شما برای انجام این برنامه ریزی ها و مقاومتتان در برابر وسوسه ها بسیار کار چالش برانگیزی می باشد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم به مقاله هدف گذاری در همین سایت مراجعه نمایید.

  • به تحلیل خود و شرایط تان بپردازید

بهتر است احساسات، افکار و رفتارهای خود را تحلیل کنید و ببینید که در این عملکرد ها چه چیزی قرار دارد. به نوعی باید به خودآگاهی بپردازید. حتی اگر به حقیقت تلخی در مورد خود رسیدید، آن را بپذیرید. در این مرحله پذیرش به شما کمک می کند تا به اصلاح این رفتارها برسید.

 

استفاده از ضمیر ناخودآگاه

  • در این جا شما می توانید ضمیر ناخودآگاه تان به سمتی که می خواهید مسیر بدهید. با تغییر ضمیر خودآگاه، به تغییر ضمیر ناخوداگاه دست پیدا کنید و بدین سبب تغییرات مؤثری در زندگی خود ایجاد کنید.
  •  تفکراتی که باعث ایجاد شک و تردید در شما شده است را پیدا کنید. بررسی کنید چرا و به چه دلیلی این تردید را نسبت به خودتان یا کارهایتان دارید.
  • نقاط قوت خود را پیدا کنید و آن ها را تقویت نمایید.
  • اهداف تان را به طور مشخص و واضح بشناسید. اهداف درست ویژگی های مشخصی دارند که شامل: قابل اندازه گیری، دست یافتنی، نتیجه گرا و مقید به زمان می باشد.
  • سعی کنید ذهن تان را تغییر دهید تا رنگ دنیای شما عوض شود. همه ی اتفاقات اعم از خوب و بد در ذهن تان ذخیره می شود. شما برای پیشرفت و بهتر عمل کردن نیازمندید که اتفاقات اطراف خود را به گونه ای دیگر تماشا کنید. منظورمان اغراق و نمایش خوب بازی کردن نیست بلکه می توانید به اتفاقات کمالگرایانه نگاه نکنید و با دید بهتری اتفاقات را ببیند تا ذهن تان به آرامش لازم برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بلاگ

مقالات پیشنهادی

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.